Újjászületés
2015. április 15. írta: Zsuzsiblog

Újjászületés

       Egy olyan “panelgyereknek”, mint én, maga a csoda látni a magból való szárszökkenést, várni a termés beérését, és beleharapni a gyümölcsbe (vagy zöldségbe).

Tavaly ültettünk először magokat, és termetes zöldséges kert vált belőle. Idén már jókora tapasztalattal, és hihetetlen várakozással láttam neki a magok földbe bújtatásának.
20150316_091317_1.jpg       Az ezt megelőző félévem a városban telt, a fővárosban, betonfalak, ideges és mérgelődő emberek közt. Munkával keltem, és munkával feküdtem, gyorskajákon éltem, ha egyáltalán jutott idő az evésre. Felmerülhet a kérdés, …de nem, nem érte meg, habár eleinte még azt hittem.
asp_970px_48.jpg
Először csak a fák hiányoztak, pár héttel később már az állatok is, aztán a csend és a nyugalom hiánya vibrált bennem. A végén már a higgadtságom is eltűnt, mikor rájöttem, hogy „még” nem kaphatom vissza az életem, legfeljebb a projekt végén.

      Amikor végre újra otthon voltam, és a jövőmet – vagyis a kertet :) – tervezgettem, a lelkem is hazatalált. Lelkesen számolgattam a zöldégek tavalyi magvait, és elérzékenyülve dúrtam az ujjam az illatos földbe, hogy megágyazzak nekik.

A növekvő élettel való törődés egyfajta meditáció, mikor a lelkem kisímul. Vágytam erre a megtisztulásra, újjászületésre én is velük.
Megsokszorozódott bennem a gondoskodás, a szeretet, a könnyedség, lassan múlik a keserű, fémes ízű üzleti világ keltette szorongás és félelem a másnaptól.

    Ezek az apró zöld növények nyáron kilószám töltik majd meg zöldséggel az asztalunkat. Olyan zöldséggel, ami sosem látott vegyszert, olyan földből, amit organikusan táplálunk. Miattuk nem járt teherautó motorja, nem kezelték hővel, nem fogdosta más. A magokat javarészt én fogtam tavaly, úgyhogy az eredetük is kristálytiszta.

       Ez a tudat felemelő, és az időm javarészét jól esik ennek a megvalósítására szánni. Felmerülhet a kérdés, …és IGEN, megéri! Megéri újjászületni újra és újra.

 

Szeretettel: Zsuzsi

 

Graffitis kép forrása: http://www.boredpanda.com/
A többi saját :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanosladika.blog.hu/api/trackback/id/tr717365916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása