Örök-ség 2. - a magyarság ősi tudatossága
2014. július 29. írta: Zsuzsiblog

Örök-ség 2. - a magyarság ősi tudatossága

    Egyre többet hallok a magyar szent helyekről, az ősi erőkről, és keresem, kutatom a történeteket, híreket, embereket, akik közelebb visznek a magyar gyökereimhez. Úgy érzem, minél többet tudok, annál szívesebben vállalom, és hirdetem a magyarság csodás értékeit, mint a nyelvünk egyedi logikáját és teremtő képességét, vagy az ősi gyógymódjainkat, melyek lényege, hogy együtt élünk a természettel, benne, általa, és érte.
Ezért is ugrottam ki a bőrömből, mikor megtudtam, hogy Magfalva is képviselteti magát az Evernessen. Egész nap a sátrukban ültem volna, és javarészt ültem is, szívtam magamba azt a tudást, amit ők végtelen természetességgel mesélnek, mintha a saját életükbe avatnának be, ...de hát pont ezt is tették! :-)
KovácsGábor-Magvetés.jpg   Az Everness előtt 3 nappal mondta egyik kedves ismerősöm, akitől jelenleg az összes kencémet, szappanomat, szörpömet, stb szerzem, hogy ha én is szeretnék magyar népi gyógyász lenni, mint ő, akkor Géczy Gábor tanfolyamait ajánlja, mert ő az, aki jelenleg a legtöbbet tudja ezen a területen, átadni is. (Alapmentalitás ilyen körben, hogy magyar népi gyógyászként nem arra beszél rá, hogy továbbra is tőle vásároljak, hanem segít, hogy megszerezzem a tudást én is!)

Pár nap múlva ott ültem egy sátorban 30 emberrel együtt, és velünk szemben egy rövidnadrágos, bozontos hajú, mosolygós férfi ült félfenékkel az előadóasztalon, aki sokat viccelt, de látszott, hogy kemény elvei vannak. Úgy beszélt a magyar nyelvről, mint egy szeretetreméltó élőlényről. A magukat szőrtelenítő emberekről pedig úgy, mint őrültekről, akik megfosztják magukat az univerzumból érkező információkat vevő antennáktól. Elemezte többünk keresztnevét, és megmondta belőle, mi a keresztünk. 5 perc alatt felvázolta a magyar nyelvtan logikáját, és összefüggésbe hozta több mindennel, de végső soron a csillagrendszerrel. A képírás, és a szimbólumolvasás alapjait is megmutatta. Egy óra alatt félnapot tanultam Géczy Gábortól. Igen, ő is ott volt, mert mindenki ott volt, aki hozzájárulhat a magyarok emelkedéséhez.
GéczyGábor-Magyarság.jpg    Az előadások annyira sok információval árasztottak el, mintha 4 könyvet olvastam volna ki egy nap alatt. Teljesen ártalmatlannak tűnő előadáscímek mögött őrületes mélységű tudás átadása történt. Na, de nem is csak úgy tessék-lássék módon, hanem nagyon szépen, gondosan előkészítve a témát.
Kertünkben a sorsunk. Azért érdekel, mert idén először fogtunk bele otthon a gazdálkodásba. Két óra beszéd után azt mondta Dr. Tóth Ferenc agrármérnök, hogy nehogy azt várjuk tőle, hogy elmondja, mit hány centire ültessünk egymástól, erre sok féléves tantárgyak vannak a felsőoktatásban. Azt mondta el nekünk végül, hogy a tudatosság és az ösztönösség aránya miért fontos, nem csak a kertészetben, hanem az egész életben, illetve hogy hogyan taníthat minket a föld, és hogy ehhez első sorban alázat, na és figyelmes megértés szükséges.
   Annyi itt a tanulnivaló! Ezen a Földön általában, de az Evernessen koncentrálva van minden, amiről érdemes is tudni. A hosszú távú jövőnket segítő, generációkat boldoggá tehető "trükköket" tanulhattunk. Az értékteremtő és a létezőt megőrző gondolkodást, meditációt, mozgásformákat, amikkel kiteljesedhetünk, táplálkozási, öngyógyítási utakat ismerhettünk meg, ha nyitott szívvel vettünk részt az Örök-ség fesztiválon, márpedig ha nem is úgy érkezett oda valaki, tuti úgy ment haza onnan. :-)
Elképesztő lexikális és tapasztalati tudással bíró emberek tanítottak minket. Mind azért, hogy átadják nekünk a tudást. Nagyon fontos pár nap volt ez több ezer magyar életében. Olyan dolgok történtek ott, amik megváltoztatják az emberek gondolkodását. Márpedig a gondolatok alakítják a szavainkat, a szavaink szabják meg a tetteinket, a tetteink a szokásainkat, a szokásaink pedig a sorsunk. Sorsfordító napok az Evernessen!
KovácsGábor-Egyensúly3.jpg   A Balaton-áldás másnapján reggel 8-kor reggeliztünk az gasztrosátraknál, mikor megláttunk a sorba beállni két dobost az áldomást osztók közül. Én ősapáknak nevezem őket. Nem csak tudják, de hordozzák és éltetik a hagyományainkat, a magyarok teremtő erejét.
Meglepetésünkre a sok szabad hely közül a nálunk lévő két üres széket választották, és hozzánk csatlakoztak a reggelivel. Megkérdeztük, hogy hogyan lehet közelebb kerülni az ősi magyar tanokhoz, amit ők is képviselnek. A válasz az volt: olvass, és járj minél több olyan helyre, mint ez a fesztivál, ahol sok jó ember közösen akar egy jó dolgot!
   Végre egy hely, ahol nem még gyorsabban, még pörgősebben, még durvábban, még hangosabban akarják velünk elhitetni, hogy az az igazi élet-érzés, hanem lehetőséget teremtenek arra, hogy figyeljünk magunkra, és magunkba, és amint észrevettünk az igazi énünk, kapcsolódjunk össze a mellettünk állóval, aztán a körben állókkal, aztán a fesztiválózókkal, aztán a magyarokkal, aztán mindenkivel. Elképesztő érzés, ha valaki ezt komolyan végiggondolja, és megteszi. Az egyik legjobb mutatója annak, hogy ez valóban jó dolog, hogy ezek után mosolyogva, feltöltődve, optimistán folytatom az utam, nem pedig fáradtan, üresen, meggyötörve.
    Központi téma itt az energia, minden értelmezhető síkon. Végre olyan értelemben beszélünk róla, ahogyan kell. Miként élhetnénk egyensúlyban vele, és általa. Te jó ég, ez a legfontosabb dolog! Az Evernessen összes energiaféleség közül az egyik tuti túltengett, szerencsére: a szeretet-energia. <3
    Végtelen boldogsággal tölt el, hogy az összes előadás, amit hallottam, kiemelten kezeli a magyarság, a magyar föld, a magyar hagyományok megélésének, és továbbadásának a helyzetét. Akkor is, ha ajurveda alapokon nyugvó energiamozgatásról, jógáról, napkollektorról, biotáplálkozásról, biogazdálkodásról, vagy ha önismeretről van szó.
KovácsGábor-Teremtő.jpg   A képeken olvasható idézetek mind az előadásokon hangzottak el, én jegyzeteltem le, és engem teljesen elvarázsoltak. Átszellemülve tértem haza az Evernessről. Egészen mást adott idén nekem ez a fesztivál, mint tavaly. Most is pont azt adta azonban, amire szükségem volt. Még több lendületet, hogy éltessem én is a magyar hagyományokat, egy 21.századi fiatal tudatosságával párosulva. Hálás vagyok mindezért a szervezőknek, az előadóknak, az önkénteseknek, a fesztiválozóknak, a páromnak, és Neked, aki ezeket a sorokat olvasod! <3

 

Szeretettel: Zsuzsi

 

Még több idézetes kép itt: https://www.facebook.com/tulipanosladika

A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanosladika.blog.hu/api/trackback/id/tr676520593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása